top of page

Eβδομάδα Ανταλλαγής Στην Γαλλία

Στις 6 Μαρτίου 2016 μια ομάδα πέντε μελών μας ξεκίνησε το ταξίδι για την πόλη Νανσύ της Γαλλίας, όπου έλαβε χώρα η Εβδομάδα Ανταλλαγής που οργανώθηκε από τους Γάλλους φίλους μας. Οι συμμετέχοντες ήταν από Σλοβενία, Πολωνία, Ισπανία και Ελλάδα. Όλοι μαζί περάσαμε μια μοναδική εβδομάδα γεμάτη νέες εμπειρίες! Την πρώτη μέρα φτάσαμε στην όμορφη πόλη Νανσύ και τακτοποιηθήκαμε στο μέρος διαμονής μας. Το βράδυ κάναμε βόλτα στο ιστορικό κέντρο της πόλης, περπατήσαμε στους δρόμους και τις πλατείες της και αφιερώσαμε χρόνο στη μεταξύ μας γνωριμία.

Το επόμενο πρωί επισκεφθήκαμε μια μικρή επιχείρηση παραγωγής μελιού στα προάστια της πόλης. Εκεί μας μίλησε ο μελισσοκόμος, ο οποίος μας ανέλυσε τα στάδια ανάπτυξης της μέλισσας και τη διαδικασία που ακολουθείται μέχρι την παραγωγή μελιού. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τη φάρμα του Πανεπιστημίου και ξεναγηθήκαμε στους χώρους της, ενώ οι φοιτητές του Πανεπιστημίου μας μίλησαν για την κτηνοτροφική ζωή της χώρας τους, καθώς και τις καινοτομίες που εφαρμόζονται στη φάρμα τους. Ακολούθησε βραδιά ανταλλαγής και δοκιμής παραδοσιακών εδεσμάτων και ποτών απ’ όλες τις χώρες που συμμετείχαν στην διοργάνωση.

Την επόμενη μέρα επισκεφθήκαμε τους χώρους και τα εργαστήρια του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Ensaia και ξεναγηθήκαμε από τους καθηγητές του. Συνεχίσαμε την μέρα μας, σε μια επιχείρηση παραγωγής γλυκών και παρακολουθήσαμε από κοντά την διαδικασία παραγωγής, ενώ μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε τις γευστικές λιχουδιές της. Το απόγευμα μας βρήκε σε μια Ζυθοποιία, όπου ξεναγηθήκαμε και ενημερωθήκαμε για την παραγωγή μπύρας.

Το ταξίδι συνεχίστηκε την επομένη, με επισκέψεις σε επιχείρηση παραγωγής μαρμελάδας από διάφορα τοπικά φρούτα και στο Βοτανικό Κήπο της πόλης. Εκεί συμμετείχαμε σε ομαδικές δραστηριότητες αναγνώρισης φυτών στις διαφορετικούς χώρους του κήπου, όπου με εφαρμογή τεχνητών συνθηκών θερμοκρασίας, υγρασίας και άλλων παραγόντων, έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ποικίλα οικοσυστήματα και να φιλοξενούν μεγάλο αριθμό φυτικών ειδών που απαντώνται σε διαφορετικές περιοχές του πλανήτη.

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες επισκέψεις που ετοίμασαν οι διοργανωτές για εμάς ήταν το Εργοστάσιο Σοκολάτας που επισκεφθήκαμε το επόμενο πρωί. Παρακολουθήσαμε από κοντά την παραγωγή και δοκιμάσαμε διαφορετικά προϊόντα με κύριο συστατικό τη σοκολάτα. Στη συνέχεια πήγαμε σε επιχειρήσεις παραγωγής παραδοσιακών προϊόντων από Mύρτιλο και Mirabelle, που αποτελεί ένα υποείδος δαμασκηνιάς.

Δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την ξενάγησή μας σε μια επιχείρηση παραγωγής παγωτού από βουβαλίσιο γάλα και την γευστική δοκιμή, καθώς και το οινοποιείο που επισκεφθήκαμε την επομένη. Το βράδυ της έκτης μέρας μας βρήκε να χαλαρώνουμε με συζητήσεις μεταξύ μας και τους διοργανωτές να ετοιμάζουν για εμάς ένα όμορφο γεύμα.

Αναπόσπαστο κομμάτι της εβδομάδας ήταν η εκδρομή στο Στρασβούργο, την ιστορική πόλη στα σύνορα Γαλλίας και Γερμανίας Εκεί περιηγηθήκαμε στους δρόμους της πόλης παρατηρώντας τη μοναδική αρχιτεκτονική των κτηρίων, κάναμε βόλτα στις γέφυρες πλάι στον ποταμό Ρήνο, επισκεφθήκαμε εντυπωσιακούς ναούς και γευματίσαμε όλοι μαζί σε παραδοσιακό εστιατόριο.

Το επόμενο πρωί ήταν καιρός να λάβει τέλος αυτή η τόσο γεμάτη εβδομάδα από την οποία φύγαμε πλούσιοι με εμπειρίες, γνώσεις αλλά και φίλους από διάφορες χώρες της Ευρώπης. Αποχαιρετιστήκαμε λοιπόν, τους ευχαριστήσαμε για την υπέροχη εμπειρία και ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής.