top of page

WoCo 2015

Τον Ιούλιο που μας πέρασε, 6 μέλη του IAAS Greece είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε ένα ιδιαίτερο γεγονός, το παγκόσμιο συνέδριο του IAAS. Πιο συγκεκριμένα, το WOCO15 έλαβε χώρα από τις 6 έως τις 27 Ιουλίου σε τέσσερις χώρες: Ολλανδία, Βέλγιο, Ελβετία και Ιταλία, προσφέροντας στους 80 συμμετέχοντες μια μοναδική ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με εταιρίες- κολοσσούς στο χώρο της γεωπονίας και των τροφίμων, να επισκεφθούν κορυφαία πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα και φυσικά να έρθουν σε επαφή με άτομα από 23 χώρες από όλο τον κόσμο.

Πιο αναλυτικά, κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στην Ολλανδία(6-8 Ιουλίου), επισκεφθήκαμε ένα ερευνητικό κέντρο στο νησί Texel, που γίνονται πειράματα σε διάφορα φυτά, τα οποία ποτίζονται αποκλειστικά με θαλασσινό νερό, διαφορετικών περιεκτικοτήτων σε αλάτι, προκειμένου να δουν ποια ευδοκιμούν σε τέτοιες συνθήκες. Επιπλέον, γίνεται καλλιέργεια φυκιών για βιοκαύσιμο αλλά πιθανώς και για μελλοντική τροφή. Την επόμενη μέρα, βρεθήκαμε στο πανεπιστήμιο του Wagenigen, το κορυφαίο στον κόσμο για γεωπονικές επιστήμες και επιστήμες τροφίμων. Αφού παρακολουθήσαμε μερικές ομιλίες, ξεναγηθήκαμε στους χώρους του πανεπιστημίου και ακόμη επισκεφθήκαμε τα θερμοκήπια του πανεπιστημίου, όπου παρακολουθήσαμε μερικές ομιλίες αλλά και επί τόπου αναλύσεις πάνω στις διάφορες μεθόδους υποβοήθησης των καλλιεργειών σε θερμοκήπια. Αργά το απόγευμα, φτάσαμε στο Βέλγιο, στην πόλη του Leuven.

Την πρώτη μέρα στο Leuven, επισκεφθήκαμε το πανεπιστήμιο της πόλης, όπου και έγινε η επίσημη τελετή έναρξης του συνεδρίου μας, παρουσία εκπροσώπων του πανεπιστημίου αλλά και άλλων χορηγών και συνεργατών του IAAS. Το διάστημα που μείναμε στο Leuven (8-14 Ιουλίου), έγιναν ομιλίες από καθηγητές του πανεπιστημίου, επισκέψεις σε εργοστάσια, μία ζυθοποιία(Haacht brewery), ένα εργοστάσιο παραγωγής υγρής σοκολάτας - το μεγαλύτερο στον κόσμο-(Barry Callebaut), μια φάρμα Belgian blue cattles. Επιπλέον, επισκεφθήκαμε την πρωτεύουσα του Βελγίου, τις Βρυξέλλες. Εκεί, εκτός από τη γνωριμία με την πόλη, ξεναγηθήκαμε στο κτήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης . στην αίθουσα της Κομισιόν ενημερωθήκαμε από εκπροσώπους των Ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων για την κοινή αγροτική πολιτική στην Ευρώπη και την προσπάθεια της Ένωσης να διατηρήσει τη σταθερότητα στον τομέα της γεωργίας και των τροφίμων. Επισκεφθήκαμε επίσης την Αμβέρσα, μια πανέμορφη πόλη που διαθέτει το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στο Leuven, ξεναγηθήκαμε στους χώρους του πανεπιστημίου, όπου έγινε και το General Assembly του συνεδρίου μας. Επιπρόσθετα, στον ευρύτερο χώρο του πανεπιστημίου έλαβαν χώρα τόσο το cantus, μια βελγική παράδοση μύησης των ξένων φοιτητών στο εθνικό προϊόν του Βελγίου, τη μπύρα, συνοδεία τραγουδιού, καθώς και το International night, κατά το οποίο οι συμμετέχοντες από κάθε χώρα παρουσίασαν κάποιον παραδοσιακό χορό ή πατροπαράδοτο έθιμο στους υπόλοιπους. Φυσικά, στο Leuven πραγματοποιήθηκε και το Trade fair, που αποτελεί παράδοση σε κάθε event του IAAS. Σε αυτό, η κάθε χώρα παρουσιάζει χαρακτηριστικά φαγητά και ποτά, σε μία βραδιά μεγάλου γευστικού ενδιαφέροντος και ξέφρενης διασκέδασης!

Μετά από ένα ολονύχτιο ταξίδι, φτάσαμε πρωί στη Ζυρίχη και συμμετείχαμε στην εκδήλωση καλωσορίσματος που μας είχαν οργανώσει εκπρόσωποι του πανεπιστημίου ETH που εδρεύει στην πόλη. Εκεί έγινε και το company fair, κατά το οποίο εκπρόσωποι διαφόρων εταιριών σχετικών με τη γεωπονία και τα τρόφιμα (Syngenta, Barry Callebaut, Nespresso κ.α.) μας παρουσίασαν τα προϊόντα τους και τις στρατηγικές τους, παράλληλα με ομιλίες στελεχών των εταιριών αλλά και διαφόρων καθηγητών και φοιτητών. Ακόμη, παρουσιάστηκαν τα Project που θα τρέχουν αυτή τη χρονιά από τον IAAS και οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε ομάδες για να δουλέψουν πάνω σε αυτά. Στο ETH Zurich συνεχίστηκε το general assembly του συνεδρίου μας, κατά το οποίο εκλέχθηκαν και τα νέα μέλη του executive committee και του control committee για την χρονιά που θα ακολουθήσει. Φυσικά, την εκλογή τους ακολούθησε ένα πάρτι για τον εορτασμό του γεγονότος! Ύστερα από τέσσερις μέρες στη Ζυρίχη (15-18 Ιουλίου), αναχωρήσαμε για τις Ελβετικές Άλπεις. Εκεί (19-22 Ιουλίου), είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τη φύση, σε υψόμετρο περίπου 1450 μέτρων και περιβαλλόμασταν από ένα επιβλητικό τοπίο γεμάτο ποτάμια, δάση κωνοφόρων ακόμα και χιόνι, αν και μέσα Ιουλίου! Φυσικά, δε χάσαμε την ευκαιρία για πεζοπορία αρκετών ωρών στην γύρω περιοχή, ανεβαίνοντας σε ακόμα ψηλότερα υψόμετρα! Βέβαια, κατά την παραμονή μας εκεί συνεχίσαμε τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες με την παρακολούθηση διαφόρων trainings και workshops και συνεχίστηκε η δουλειά πάνω στα ομαδικά projects που αναλάβαμε στην Ζυρίχη. Η τελευταία μας βραδιά στις Άλπεις έκλεισε με το development fund, άλλη μία παράδοση του IAAS, κατά την οποία οι συμμετέχουσες χώρες εκθέτουν προς πώληση διάφορα προϊόντα τους, με τα έσοδα να πηγαίνουν για την υποστήριξη μελών του IAAS, καθώς και για διάφορες δράσεις και projects του οργανισμού.

Την επόμενη μέρα το πρωί (23 Ιουλίου) αναχωρήσαμε για το Μιλάνο. Πραγματοποιήθηκε μια ενδιάμεση στάση στο Malcantone, ένα χωριό κοντά στα σύνορα Ελβετίας-Ιταλίας. Εκεί είχαμε την δυνατότητα να γευτούμε τα τοπικά παραδοσιακά αλλαντικά, τυροκομικά προϊόντα και κρασί. Ακόμη, επισκεφθήκαμε ένα αρχοντικό της περιοχής, γνωρίζοντας καλύτερα την ιστορία του χωριού, και ένα παραδοσιακό οινοποιείο. ‘Έπειτα, συνεχίσαμε το ταξίδι μας για το Μιλάνο, όπου φτάσαμε το βράδυ. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας εκεί (24-27 Ιουλίου) επισκεφθήκαμε το πανεπιστήμιο της πόλης (University of Milan) και παρακολουθήσαμε μια σειρά διαλέξεων από καθηγητές πάνω σε καλλιεργητικά ζητήματα, όπως ‘αυτοματισμοί στη γεωργία’, ‘περιβαλλοντική βιωσιμότητα στις καλλιεργητικές πρακτικές’ και ‘τεχνολογία αρδεύσεων’. Επισκεφθήκαμε ακόμη τη διεθνή έκθεση EXPO που γίνεται κάθε δύο χρόνια σε διαφορετική πόλη και φέτος για πρώτη φορά είχε θέμα σχετικά με τη γεωργία, τα τρόφιμα και της καλλιεργητικές πρακτικές του μέλλοντος (Feeding the planet, Energy for life). Εκεί, ξεναγηθήκαμε σε περίπτερα χωρών από όλο τον κόσμο, γνωρίζοντας έτσι την κουλτούρα τους αλλά και τις διατροφικές τους συνήθειες και τις καλλιεργητικές μεθόδους τους, αλλά και σε αυτό του παγκοσμίου συνδέσμου γεωπόνων. Φυσικά, ο αποχαιρετισμός έγινε με ένα πάρτι μέσα στην EXPO, με πολύ χορό, ποτά και ατελείωτη διασκέδαση!

Το παγκόσμιο συνέδριο του IAAS ήταν σίγουρα κάτι μοναδικό. Με διάρκεια τρεις εβδομάδες και επίσκεψη σε τέσσερις χώρες κι όμως ο χρόνος πέρασε πολύ γρήγορα! Ένα μεγάλο ευχαριστώ λοιπόν, σε όλα τα παιδιά της οργανωτικής επιτροπής που έκαναν αυτό το ονειρεμένο ταξίδι πραγματικότητα! Ραντεβού το καλοκαίρι του 2016 στην εξωτική Ινδονησία!